The 2-Minute Rule for رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

Wiki Article

بسیاری از مردم، این رژیم را ترجیح می‌د‌هند؛ زیرا می‌توانند نسبت به رژیم کتو استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. البته ممکن است این نوع رژیم، منجر به کتوز نشود؛ چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات، می‌تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی می‌تواند نتایج آسیب‌های مغزی را بهبود بخشد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، میکروب‌های خوب روده که در اثر رژیم غذایی اصولی افزایش می‌یابند، تاثیر مستقیمی بر روی سیستم عصبی مغز می‌گذارند.

خیر. رژیم کتوژنیک از آن دسته رژیم‌هاییست که مصرف کربوهیدرات شما را محدود می‌کند به همین دلیل مصرف آن برای طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

یک تحقیق دیگر نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک داشتند، در بازه‌ی زمانی دو ساله به‌طور میانگین ۱۱/۹ کیلوگرم وزن از دست داده‌اند که این مقدار کاهش وزن نقش مهمی در پیشگیری و درمان دیابت نوع ۲ دارد.

در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالری‌ها را با چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین می‌کنید.

دسته‌ای از مواد غذایی در رژیم کتوژنیک غیرمجاز است یعنی مصرف آن را باید کاملا قطع کنید یا به حداقل برسانید.

آووکادو: آووکادو کامل یا گوآکاموله‌ی تازه (سس تهیه‌شده از آووکادو)

برای بعد از رژیم، برخی از کربوهیدرات‌ها از جمله بسیاری از میوه‌ها، غلات کامل و برخی سبزیجات، باید دوباره به برنامه غذایی‌تان افزوده شوند.

هنگامی که گلوکز در دسترس نباشد به جای آن بدن ما از چربی‌های ذخیره شده یا چربی موجود در غذاها استفاده خواهد کرد. بدن ما با انجام رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک چربی بیشتری به عنوان انرژی می‌سوزاند.

اگر متوجه علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات یا ضعف بدن هستید، الکترولیت‌ها ممکن است راه حل خوبی باشند. برای تامین بهتر الکترولیت‌های بدن رعایت موارد زیر ضروری است:

Your browser isn’t supported any more. Update it to find چند نمونه رژیم کتوژنیک the greatest YouTube experience and our newest characteristics. Learn more

این رژیم به بدن شما یاد می‌دهد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات‌ها، چربی بیشتری بسوزاند.

مهم‌ترین مسأله برای ترک رژیم کتوژنیک، تثبیت وزن است! رژیم کتو، یک رژیم غذایی کم کالری است که گاهی اوقات در مدت زمان کوتاه، منجر به کاهش وزن می‌شود.

کتو در شیردهی امکان‌پذیر است؟ + تاثیر رژیم کتوژنیک در شیردهی نظرات

Report this wiki page